25.03.2013

Weekendowa walka w Plus Lidze :)

Witajcie :)
Znów przez weekend nic nie napisałam, przez co jestem na siebie zła... Ostatnio jakoś mało czasu spędzam przed komputerem, ale staram się być na bieżąco z siatkarskimi newsami :)

Kiedy Skra nie dostała się do półfinałów PL, pomyślałam, że to już koniec sezonu. Wiedziałam, że została nam jeszcze walka  5 miejsce, ale sądziłam, że to już nie będą te same emocje... Nic bardziej mylnego!
Dwa mecze z Gdańskiem wygrane dość łatwo, ale z PW trzeba było już się pomęczyć.
Mimo, że obu meczy nie oglądałam (bo transmisji nie było...) to jednak przy samej relacji na stronie Skry i podglądu z kamery z hali prawie dostałam zawału :D

Pierwszy mecz...
Pierwszy set przegrany do 22, następny wygrany do... 14, a Michał Bąkiewicz zdobył punkt w obronie! Wszystko wraca do "normy"? Nieee... Trzecią partię do 23 wygrywa PW, która prowadziła już 20:12, ale Skra niemal odrobiła całą przewagę. Czas się modlić o tie-break`a. Na szczęście udało się do niego doprowadzić i go wygrać (do 7!). Należy też dodać, że w połowie pierwszego seta, za Alexa na ataku pojawił się Mariusz Wlazły.

Bełchatowianie zdobyli 14 pkt blokiem i 9 bezpośrednio z zagrywki. MVP meczu został Daniel Pliński, który w meczu zdobył 16 punktów, w tym 6 blokiem :)



Polecam więcej zdjęć z tego meczu:
Paweł Piotrowski Photography
Mariusz Pałczyński Photography

Drugi mecz także wygrany przez Skrę, tym razem 3:1, ale... To nie oznaczało, braku emocji!
To był mecz pt "Mariusz Wlazły Show".
W pierwszym secie Mariusz, który grał jako atakujący zdobył 13, i atakował ze skutecznością ponad 70%!
W drugiej partii tylko do stanu 14:9 Skra dyktowała warunki. Ekipa z Warszawy walczyła do końca, doprowadziła do remisu i walki na przewagi, którą wygrała do 24.
Trzeci set... W połowie tej partii wyłączył mi się komputer, a jak go uruchomiłam to zauważyła wynik.. po 29! Serce zaczęło mi bić jak szalone... Zrobiło się po 30...

"31:30 Wlazły po bloku
32:30 Wlazły! Po zagrywce naszego atakującego piłka wraca na stronę Skry. To również Szampon kończy kontrę"
Uffff.... Dawno się tak nie denerwowałam i wiecie co? Trochę za tym tęskniłam :)

Czwarty set był już raczej formalnością, Skra wygrała do 17 i z dwoma zwycięstwami będzie jechać do Warszawy, by tak zakończyć rywalizację o 5. i przepustkę do gry w Europejskich Pucharach.
MVP meczu został Mariusz Wlazły, który zdobył 39 punktów! Jak widać, gry na ataku się nie zapomina, i jak sam Mariusz napisał na swoim profilu na Facebook`u "Na ataku czuję się jak ryba w wodzie - swobodnie, naturalnie i przede wszystkim - ta pozycja jest całym moim życiem sportowym.".

Więcej zdjęć:
Mariusz Pałczyński Photography
Paweł Piotrowski Photography

Może Was to zdziwi, może nie, że zaczęłam pisać o rywalizacji o 5. miejsce, ale... dla mnie ważniejsza jest ta rywalizacja, od tego kto zostanie Mistrzem Polski, a kto nie stanie na podium. Nie mniej jednak, należałoby coś napisać o rywalizacji półfinałowej :)

Zaksa Kędzierzyn Koźle po słabym występnie w FF LM, musiała wrócić do "rzeczywistości", a raczej do walki na naszym narodowym parkiecie. Pierwszy mecz z JW, jeszcze przed wylotem do Omska przegrała 0:3. Sobotni mecz także nie rozpoczął się dobrze, ale... Nie ważne jak się zaczyna, ale jak się kończy! Kędzierzynianie z akcji na akcję, z seta na seta grali coraz lepiej i wygrali mecz 3:1. MVP Fonteles, choć jeśli mam być szczera, to przyznałabym tą nagrodę komuś innemu. 
Teraz rywalizacja przenosi się do KK, ale czy tam się zakończy? 

Para Delecta Bydgoszcz - Resovia Rzeszów jest już trochę dalej. Między tymi parami rozegrane zostały już trzy mecze, dziś o 18 kolejny, ale czy ostatni? 
W Bydgoszczy pierwszy mecz wygrali gospodarze, drugi mecz wygrali goście, którzy wczoraj u siebie także pokonali Delectą i są o krok od finału PL i podjęcia próby obrony mistrzowskiego tytułu. Czy dziś wykonają ten ostatni krok? Wydaje mi się, że tak, ale to nie przeszkadza mi w kibicowaniu drużynie z Bydgoszczy. 

Chciałabym aby rywalizacja między Delectą i Resovią, oraz Zaksą i JW miała swoje zakończenie w 5 meczu w 5 secie, ale jak będzie to się jeszcze okaże :)

PS. Jak zaczynałam pisać tego posta pojawiła się informacja, że są już do kupienia bilety na pierwsze dwa mecze Polaków w LŚ, mecze z Brazylią. Teraz czytam komentarze, że na mecz który ma się odbyć na Torwarze pozostały pojedyncze bilety... Czy taki mecz, jak Polska - Brazylia nie powinien odbyć się w "ciut" większej hali??
 

7 komentarzy:

  1. fajnie, że zamieściłaś relacje z meczu Skry, bo szczerze to nawet nie miałam kiedy jakiejś przeczytać, a tak to umiliłaś mi czas na geografii :)

    A co do zdjęć to synek Mariusza to urocze dziecko :) już za kilka lat będziemy mogli oglądać Arka na siatkarskich parkietach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że cieszysz się z "powrotu" na swoją nominalną pozycję Mariusza- i dobrze. Przecież tu gra najlepiej i zupełnie nie wiem czemu Pan Nawrocki przez cały sezon trzymał Go na przyjęciu... Oby przejrzał na oczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że się cieszę, mam nadzieję, że Mariusz już na tej pozycji zostanie :)
      Też tego nie wiem... coś mi się wydaje, że pan Nawrocki za dużo czasu na poprawę swoich błędów mieć nie będzie... Ale zobaczymy.

      Usuń
  3. Od początku uważałam, że przestawienie Mariusza na przyjęcie po tylu latach na ataku to robienie mu krzywdy :/ Tylko co w tej sytuacji z Aleksem, jeśli zostanie? Jeden z nich musiałby siedzieć na ławie...

    Pisałam już, że Torwar to jakaś kpina z kibiców! A ceny tych biletów to już w ogóle masakra. W ubiegłym roku najdroższe były za 150zł i to na dwa mecze! Jakby nie mogli zamienić np. Brazylii z Argentyną, wątpię żeby w Ergo na Argentynie był komplet, zwłaszcza że tam będą ME :/ Tylko z drugiej strony, Warszawa najbliżej Łodzi, więc w kwestii dojazdu siatkarzy niby najdogodniej, bo jakby mieli jechać z Gdańska do Łodzi, to już trochę kiepsko. Ale na pewno dało się to sensowniej zaplanować. Kurde, Eurolot ich sponsoruje, to nawet w Gdańsku i Katowicach mogliby grać, a zamiast jechać autokarem, lecieć samolotem! Brawo PZPS! :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alexa bardzo lubię, ale... Mariusz wg mnie jest jednym z najlepszych atakujących na świecie, dlaczego ma marnować swoją karierę kosztem młodego Serba?

      Taaa, ceny zwalają z nóg. Nie wiem czy władze PZPS`u wgl myślą co robią. Czy jakieś losowanie czy coś urządzili podczas przydzielania zespołów do miast w których będą grać? Za przeproszeniem, ale jak można Brazylię na Torwar zapraszać, podczas gdy są inne, większe hale w Polsce? Nie widzę tu żadnej logiki...

      Usuń
    2. No właśnie, i to jeszcze gracz zagraniczny. Który w przyszłości będzie stanowił o sile swojej reprezentacji, a nie naszej... Gdyby to był jednak Polak, pewnie sytuacja wyglądałaby inaczej.

      Szczerze? Tak to wygląda! Niby ten mecz miał być "elitarny", bo taka mała hala, więc tylko nieliczni dostaną bilety - no tak, nieliczni - ci, których na to stać... Bez przesady, jeśli teraz są takie ceny, to co będzie na MŚ? Wiadomo, taka ranga imprezy, to i pewnie ceny pójdą w górę... oby tylko hale, gdzie nie będzie akurat Polaków, nie świeciły pustkami, jak w Gdańsku na finałach LŚ podczas porannych pojedynków...

      Usuń
  4. Rzeczywiście może okazać się, że Torwar nie spełni wymagań kibiców. Wybierasz się na jakiś mecz reprezentacji?:)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...